Vijenac 777 - 778

Kazalište

CHARLES DICKENS, BOŽIĆNA PRIČA, RED. RENATA CAROLA GATICA, HNK IVANA PL. ZAJCA U RIJECI, PREMIJERA 28. STUDENOGA

Čarolija skladne blagdanske predstave

Piše Oretta Bressan

Ove je godine Hrvatsko narodno kazalište Ivana pl. Zajca uvrstilo u blagdanski program predstavu idealnu za gledatelje željne odmaka od svakidašnjice i zaigranosti dječjega pogleda na svijet. Putovanje prema čarima božićnih radosti ovoga puta predvodi Ebenezer Scrooge, svima poznat junak romana Charlesa Dickensa, čiji put iskupljenja ističe katkad zanemarene ljudske vrijednosti, od zahvalnosti i suosjećanja, do velikodušnosti, nesebičnosti i zajedništva. Režiju nove produkcije Zajca potpisuje Renata Carola Gatica, argentinska redateljica cijenjena u području dječjeg kazališta i ravnateljica Hrvatske drame riječkog HNK-a. Božićna priča, scenska adaptacija istoimenoga romana čuvenog engleskog književnika, donosi na pozornicu šarmantnu blagdansku atmosferu namijenjenu svim uzrastima.


Komičarske sposobnosti Denisa Brižića savršeno se uklapaju
u stvaranje božićne čarolije na sceni / Snimio Dražen Šokčević

Glavni lik riječke inscenacije Dickensova djela tumači Denis Brižić, čije se komičarske sposobnosti savršeno uklapaju u smisao i cilj predstave posvećene stvaranju božićne čarolije na sceni. Zavidnom kontrolom glasa i dojmljivim bivanjem na sceni prvak Drame HNK-a Ivana pl. Zajca utjelovljuje mrzovoljnog i ciničnog Ebenezera Scroogea čineći ulogu pitkom za najmlađe gledatelje, dok glumačko umijeće ponajviše ističe kalibriranošću junakove preobrazbe. Postupno mijenjajući boju glasa i govor tijela, Brižić predočava Scroogeovo sazrijevanje, istovremeno ulijevajući optimizam i vjeru u pozitivne promjene u ljudima. Zaigranosti cjelokupne predstave uvelike pridonosi i duhovitost glumačke izvedbe Edija Ćelića u ulogama nećaka Freda i gospodina Fezziwiga. U svega nekoliko kratkih, ali nezaboravnih trenutaka na sceni, Ćelić besprijekorno osvaja publiku i izaziva smijeh djece i odraslih zahvaljujući autentičnoj karizmi i neusiljenosti. Izrazito su pohvalne i izvedbe ostatka ansambla, koji čine, među ostalima, Deni Sanković u ulozi Scroogeova zaposlenika Boba Cratchita te Mario Jovev i Nika Grbelja, koji zajedno s brojnim mladim polaznicima dramskog studija Pontes tumače kor, svojevrsna naratora Dickensove Božićne priče.

Predstava vrlo jasno nosi pečat karakterističnog pristupa režiji Renate Carole Gatica (asistentica redateljice i dramska pedagoginja je Nikolina Hrga). Inscenacija koja se odlikuje jednostavnošću, ritmičnošću i estetskom funkcionalnošću dokazala se idealnim izborom za nepretencioznu produkciju kojoj je prioritet pružiti publici bajkovito iskustvo u božićnom duhu. Služeći se kružnim kretanjima te izraženom simbiozom između glumačke interpretacije i scenografije, redateljica je naglasila introspekciju kao osnovnu značajku puta iskupljenja glavnog junaka, a ipak ograničene glumačke vještine polaznika studija Pontes pragmatično je uskladila s ulogom kora pod vodstvom Joveva i Nike Grbelja. Argentinska je redateljica Božićnom pričom još jednom pokazala spretnost u upravljanju kazališnom scenom, uspijevajući izvući ono najbolje iz svake sastavnice predstave.

Pri stvaranju božićne čarolije na pozornici Zajca ključna je funkcija scenografije Paole Lugarić Benzia (asistentica scenografkinje Mateja Ozmec) u kombinaciji sa sugestivnim kostimima Sandre Dekanić i oblikovanjem svjetla Dalibora Fugošića, dok autorska glazba Ivane Đula i Luke Vrbanića (autorice pjesama te dramaturške adaptacije su Ivana Đula i Milica Sinkauz) u gledateljima oživljava draž blagdana, katkada i na intrigantan način. Osobito su zanimljivi duhovi koje na sceni utjelovljuju Andreja Brozović Adžić-Kapitanović, Serena Ferraiuolo i Ana Marija Brđanović s pomoću izvrsnih scenskih pokreta koreografkinje Kristine Paunovski i uz off-glasove Aleksandra Cvjetkovića, Aleksandre Stojaković Olenjuk i Olivere Baljak. Osim što na uvjerljiv način prikazuju Scroogeovu sitnoću i nemoć spram vlastitih nedostataka, duhovi prošlih, sadašnjeg i budućih Božića zamagljuju granice između sna i jave, stvarnog i fantastičnog, zacrtanog i nepredvidljivog, pružajući gledateljima, posebice najmlađima, istinski doživljaj Dickensove Božićne priče.

Za razliku od Orašara u koreografiji Maura de Candije, koji ostavlja gorak okus u publike koja očekuje dopadljivo uprizorenje omiljenog baleta Čajkovskog, predstava u režiji Renate Carole Gatica nedvojbeno obogaćuje ovogodišnji blagdanski repertoar riječkog Zajca te dokazuje da je, uz malo razumne odvažnosti, mašte i valorizacije klasika, itekako moguće ostvariti skladno scensko djelo koje gledatelje svih uzrasta uvodi u priču o božićnim radostima i temeljnim ljudskim vrijednostima.

Vijenac 777 - 778

777 - 778 - 21. prosinca 2023. | Arhiva

Klikni za povratak